zondag 2 januari 2011

Dag #31

Korte Update

Een lange tijd niks meer gepost, slecht van me. Maar goed, tijdens de Kerstdagen en oudejaarsavond ben ik ook niet zo geweldig bezig geweest. Ronduit slecht zeg maar: vreten, vreten en nog wat erbij proppen. Van dat kaliber zeg maar.
Toch ga ik nu gewoon vrolijk verder waar ik gebleven was en ga verder met het 'verbeteren' van mijn leven. Deze week wel nog geen lessen maar ik heb nog een hoop achterstallig werk. Verslagen, reflecties, een presentatie, de hele zooi zeg maar.

Goede Voornemens

Jaja, het is weer 2011. En hebben we goede voornemens? Jazeker, hebben we die. De meeste heb ik waarschijnlijk al genoemd in de eerste post van deze blog maar ik zal ze nog een keer benoemen: minder tijd aan zinloze dingen zoals surfen om te surfen of suffe YouTube filmpjes bekijken, meer tijd besteden aan oefenen van mijn muziekmateriaal, meer aandacht besteden aan school (ga dit jaar afstuderen) en activiteiten als TV kijken e.d. omruilen voor een goed boek. En uiteraard meer tijd besteden aan de Blog, zoals ik de laatste tijd niet gedaan heb.
Voor deze week wil ik elke dag een stuk voor school afhebben. Dat houdt in voor morgen twee reflecties, dinsdag een interview, woensdag een verslag over een excursie, donderdag een aantal artikelen schrijven voor een gezamelijk verslag en voor vrijdag een aantal artikelen voor een ander verslag.
Elke dag wil ik ook weer meer tijd besteden aan mijn drumwerk. Ik merk dat ik de laatste tijd een beetje achterblijf met de zogenoemde 'rudiments'. Elke dag een half-uurtje uit boeken als Stick Control en Master Studies moeten mij weer langzaam op weg helpen. Een half-uurtje nu en dan langzaam beginnen op te bouwen als een habit.
Tevens wil ik deze week het boek "The Virtue of Selfishness" van "Ayn Rand", een boek met artikelen waar de schrijfster haar filosofie uitlegd, uitlezen.
Een hoop te doen dus, maar allemaal dingen die ik graag doe, dus kortom, minder zinloze dingen als surfen at the web en zinvollere dingen die ik ook leuk vind. Als extra motivatie zag ik vanmiddag dit artikel op TheChangeBlog staan. Een tip voor iedereen met Goede Voornemens: http://www.thechangeblog.com/how-to-change-bad-habits/#more-4485

Geen opmerkingen:

Een reactie posten