vrijdag 10 december 2010

Dag #1

Geïnspireerd door de blog van ZenHabits wil ik mij gaan focussen op gezonder en effectiever leven. Een gemiddelde schooldag wordt bij mij gevolgd door neer te ploffen achter de pc en mij alleen nog maar met vervelingen bezig. Zo speel ik een spelletje of surf wat rond. Rond half negen plof ik dan op de bank en ga wat televisie kijken voordat ik rond een uur of twaalf ga slapen. Dit gaat meestal gepaard met een zak zoutjes en een paar glazen frisdrank (of in het weekend alcohol).

Natuurlijk heb ik ook andere bezigheden en hou ik mij twee avonden in de week op bij repetities van twee verschillende orkesten. Meestal ga ik daarna nog naar de bar om wat te drinken (bier wel te verstaan). Muziek maken is toch de grootste liefde die ik heb in het leven, maar toch vind ik dat ik hier nog beter kan en wil worden.

Een van de goede “habits” die ik al heb is door elke dag met de fiets naar het station te gaan in plaats van met de bus, ondanks dat ik een OV kaart heb, niks luie student tot zover.

Nu ben ik mijn luie en ongezonde levensstijl zat. Ook ben ik gemotiveerd deze te veranderen en mijn voortgang hier bij te houden. Niks meer elke avond chips en cola, niks meer doelloos op internet surfen terwijl ik ook nog studie te doen heb en mij kan verbeteren in het uitoefenen van muziek en mijn kennis over de theorie te verbreden. Meer fruit eten (tenminste meer dan nu, en dat aantal is niet echt bijzonder hoog) en meer bewegen (zie de comment bij het fruit). Meer focussen op andere hobby’s die ik nog niet genoemd heb enzovoorts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten