dinsdag 14 december 2010

Dag #5

Nu ik gisteren was begonnen om wat gezonder te gaan leven qua eten zat ik met een ander probleem. Wat te doen met mijn tijd dat ik niet voor de TV hang? (Zie de vorige post, afstand nemen van de plaatsen waar je je slechte gewoonte uitoefent.) Uiteraard begon ik met lezen, ofja met thuis lezen. Want ik lees wel boeken maar meestal in de trein en thuis bijna niet meer. Maar na een tijdje gelezen te hebben en flink te zijn opgeschoten in het verhaal werd ik er toch een beetje moe aan. Wat moet ik dan met mijn tijd doen?

Ik heb besloten om weer eens te gaan oefenen. Oefenen ja. Maar waaraan dan? Aan mijn grote liefde, muziek. Gewoon wat deuntjes spelen die je niet meer op de repetities van orkesten speelt en ook nooit meer was tegengekomen. Die deuntjes lukte weer vrij snel omdat ik daar ooit intensief op gestudeerd had maar ik kwam loopjes en toonladders tegen bij een aantal Jazz-standards die ik er niet meer uitgeschud kreeg. Een goede reden om dit weer eens op te frissen dacht ik, en een mooie gelegenheid om weg te zijn bij die TV.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten