maandag 13 december 2010

Dag #4

Een van de eerste tips die ik van ZenHabits gekregen heb is dat het onmogelijk is om alles tegelijk te doen. Maar ik wil het wel, en toch doe ik het niet en volg het advies van ervaringsdeskundigen. Als eerste wil ik namelijk mijn slecht voedselgebruik tackelen en me met een gezonder etenspatroon bezig gaan houden. Afvallen hoef ik niet, maar dat betekent niet dat ik me moet volproppen met allerlei vetten en suikers.

In het artikel Get Healthy and Fit staan een aantal tips die ik zeker wil en ga uitproberen. Niet dat ik richting de veganistische kant op wil zoals de schrijver van het stuk maar er staan een aantal zeer handige tips in.

Zoals hierboven beschreven staat dat het onmogelijk is om alles tegelijk te tackelen geldt dat niet alleen voor de totale levensverandering maar ook op het voedselgebied. Daarom ga ik ook langzaam opbouwen door mijn ongezonde snackmomenten te verminderen en ze vervangen met gezondere snackmomenten zoals fruit.

In een ander artikel staan 29 tips om oude gewoontes te veranderen en vooral tip 28 is een zinvolle. Zo zal ik minder in de verleiding komen om slecht te gaan eten als ik minder in de situaties terecht kom waar ik deze slechte gewoonte uitoefen. Oftewel niet meer doelloos voor de TV liggen maar op een andere plek me te gaan bezig houden met een boek lezen ofzo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten